Reklamacijski postopek

1. Osnovne določbe in opredelitev pojmov

Ta reklamacijski postopek je bil pripravljen v skladu z določbami zakona št. 89/2012 Zb., Civilni zakonik, št. 513/1991 Zb. in zakona št. 634/1992 Zb., Zakon o varstvu potrošnikov, s poznejšimi spremembami (v nadaljevanju „Zakon“) in se nanaša na potrošniško blago (v nadaljevanju „Blago“), za katerega Kupec v garancijskem roku uveljavlja pravice iz naslova odgovornosti za stvarne napake (v nadaljevanju „Reklamacija“).

„Potrošniška pogodba“ je prodajna pogodba, podjemna pogodba ali druge pogodbe, če sta pogodbeni stranki na eni strani potrošnik in na drugi strani dobavitelj.

„Prodajalec“ je družba Shopen Group s.r.o., s sedežem na naslovu Purkyňova 3050/99a, 61200 Brno, Češka republika, ID št.: 29365252, vpisana v poslovni register dne 23. 7. 2012. Shopen Group je pravna oseba, ki pri sklepanju in izpolnjevanju pogodbe deluje v okviru svoje poslovne ali druge podjetniške dejavnosti. Je poslovni subjekt, ki neposredno ali prek drugih družb kupcu dobavlja izdelke ali opravlja storitve.

Stranka naše spletne trgovine je „Kupec“. Glede na veljavno zakonodajo se razlikuje med kupcem, ki je potrošnik, in kupcem, ki ni potrošnik.

„Kupec potrošnik“ ali samo „Potrošnik“ je oseba, ki pri sklepanju in izpolnjevanju pogodbe ne deluje v okviru svoje poslovne ali druge podjetniške dejavnosti.

„Kupec, ki ni potrošnik,“ je podjetnik, ki kupuje izdelke ali uporablja storitve za namene svojega poslovanja s temi izdelki ali storitvami. Za tega kupca veljajo splošni pogoji poslovanja v obsegu, ki se nanaša nanj, in gospodarski zakonik.

2. Garancijski pogoji

Če ima Blago očitne napake, tj. zlasti če je Blago Kupcu predano v poškodovani transportni embalaži, je Kupec upravičen, da Blaga ne prevzame. V tem primeru se ohrani pravica Kupca do zagotovitve pravilne izpolnitve s strani Prodajalca ali do vračila kupnine. Izbiro opravi Kupec.

V primeru, da se po prevzemu Blaga s strani Kupca v garancijskem roku pojavijo napake na Blagu, lahko Kupec uveljavlja svojo upravičeno Reklamacijo.

Trajanje garancijskega roka je določeno z veljavnimi določbami Zakona in znaša 24 mesecev, z izjemami, ki jih določa Zakon. Garancijski rok začne teči z dnem, ko Kupec prevzame Blago.

Garancijski rok se podaljša za čas, ko je bilo blago v garancijskem popravilu. V primeru zamenjave blaga začne teči nov garancijski rok.

Garancija ne krije obrabe izdelka, ki je posledica njegove običajne uporabe.

Na zahtevo potrošnika je prodajalec dolžan zagotoviti garancijo v pisni obliki (garancijski list). Če narava izdelka to dopušča, zadostuje, da se namesto garancijskega lista kupcu izda dokazilo o nakupu izdelka (račun), ki mora vsebovati enake podatke kot garancijski list. Garancijski list mora vsebovati ime in priimek prodajalca, ID številko, sedež podjetja.

Potrošnik je upravičen odstopiti od pogodbe v vseh primerih, ki jih določa Zakon. Odstop je za Prodajalca veljaven od trenutka, ko prejme izjavo Kupca o odstopu od pogodbe, če so izpolnjeni vsi potrebni zakonski pogoji. V primeru odstopa od pogodbe se pogodba razveljavi od samega začetka, pogodbeni stranki pa sta si dolžni vrniti vse, kar sta si na podlagi nje izpolnili. V primeru razveljavitve pogodbe zaradi uveljavljanja pravic iz naslova odgovornosti za stvarne napake, kupec vrne izpolnitev, ki mu jo je zagotovil Prodajalec, le v obsegu, v katerem je to v dani situaciji objektivno mogoče.

Pri uveljavljanju garancije ima potrošnik pravico do:

  • če gre za nebistveno kršitev prodajne pogodbe, pravico do brezplačne, pravilne in pravočasne odprave napake, če to glede na naravo napake ni nesorazmerno, in če tak postopek ni mogoč, pravico do primernega znižanja kupnine.
  • če gre za bistveno kršitev prodajne pogodbe, pravico do zamenjave blaga z napako, odstopa od prodajne pogodbe, popravila blaga z napako ali znižanja kupnine.

3. Reševanje reklamacije

V primeru, da Kupec izkoristi svojo pravico in zahteva odpravo napak na Blagu s popravilom in je v garancijskem listu za namene garancijskih popravil Blaga določen podjetnik, ki ni Prodajalec, in ima sedež ali kraj poslovanja na isti lokaciji kot Prodajalec ali na lokaciji, ki je bližje Kupcu, Kupec uveljavlja pravico do garancijskega popravila pri podjetniku, navedenem v garancijskem listu. Te informacije je mogoče najti tudi v dokazilu, ki nadomešča garancijski list.

Reklamacijo blaga je treba uveljavljati na naslovu Křenová 210/64, 602 00 Brno, Češka republika. Za hitrejše reševanje reklamacije nas lahko obvestite na e-poštni naslov [email protected].

Ob prevzemu reklamiranega blaga na sedežu Prodajalca se izda reklamacijski zapisnik, ki se v pisni obliki pošlje potrošniku po e-pošti ali pošti najpozneje v 10 delovnih dneh od prevzema.

Reklamacija, vključno z odpravo napake, mora biti rešena brez nepotrebnega odlašanja, najpozneje v 30 dneh od dneva uveljavljanja Reklamacije, razen če se Prodajalec in Kupec dogovorita za daljši rok.

Reklamacija se šteje za rešeno, ko Prodajalec o tem obvesti Kupca, ne glede na to, ali je bila reklamacija zavrnjena ali odobrena. Ta informacija se Kupcu posreduje v elektronski ali pisni obliki najpozneje naslednji delovni dan po rešitvi reklamacije. Če Prodajalec ne stopi v stik s potrošnikom v 30 dneh, se šteje, da napake ni mogoče odpraviti, in potrošnik lahko zahteva vračilo kupnine za izdelek.

V primeru, da je treba Blago poslati Prodajalcu, Kupec v lastnem interesu poskrbi, da je Blago zapakirano v primerno in dovolj zaščitno embalažo. Stroške prevoza v tem primeru krije Kupec. V primeru odobrene reklamacije stroške prevoza Kupcu povrne Prodajalec.

Pravica do uveljavljanja garancije preneha v primeru poškodbe blaga zaradi njegove obrabe.

V primeru odstopa od prodajne pogodbe ali znižanja kupnine se ustrezno plačilo vrne Kupcu z nakazilom na bančni račun najpozneje v 14 dneh od prejema blaga.

4. Končne določbe

Ta reklamacijski postopek začne veljati 1. 1. 2025.

Akceptujeme karty VISA Akceptujeme karty Mastercard Akceptujeme karty Maestro Akceptujeme Google Pay Akceptujeme Apple Pay