Uporabniške ocene izdelkov

Nakupovanje v spletni trgovini je nedvomno udoben in hiter način, da si priskrbite izdelek, ki ga potrebujete. Njegova edina slabost je, da izdelka pred nakupom ne morete fizično preizkusiti in se seznaniti z njegovimi lastnostmi, kot bi to storili v fizični trgovini. Pri nekaterih izdelkih niti podroben opis in navedba vseh parametrov, ki jih je navedel proizvajalec, ne moreta v celoti nadomestiti osebne izkušnje. Zato vsem našim strankam omogočamo, da delijo svoje znanje, pridobljeno z uporabo določenega izdelka, v obliki ocene, ki lahko hkrati pomaga pri izbiri tudi drugim interesentom, ki razmišljajo o nakupu izdelka.

 

VSEBINA

  1. Ocene na naši spletni strani
  2. Kaj naj ocena vsebuje?
  3. Kako napisati relevantno oceno?
  4. Čemu se v oceni izogniti?
  5. Kaj ne sodi v ocene?

 

Ocene na naši spletni strani

Ocena stranke je subjektivna ocena danega izdelka ali opis resnične osebne izkušnje z njim. Nekaterih lastnosti ni mogoče niti z najboljšim trudom povsem natančno opisati ali enoznačno zajeti ali fotografirati. V takem primeru pridejo prav resnične izkušnje strank, ki izdelek že aktivno uporabljajo. Tako lahko ocenijo, kaj jim pri danem izdelku ustreza, kaj je manj praktično, oziroma kaj bi spremenili in na kaj naj bodo stranke pri nakupu pozorne.

Zakon spletnim trgovinam nalaga obveznost, da jasno označijo ocene, katerih avtorji so preverjene stranke, ki so izdelek kupile, in hkrati nalaga, da stranke obvestijo o načinu, na katerega spletna trgovina preverja ocene na svoji spletni strani.

Od 1. 4. 2024 omogočamo pisanje ocen samo preverjenim strankam, ki so pri nas izdelek dejansko kupile ali so si ustvarile uporabniški račun. Pred tem datumom so oceno lahko napisali tudi neregistrirani obiskovalci spletne strani, ki pri nas danega izdelka niso kupili, vendar smo njihovo oceno ocenili kot koristno za naše stranke. Pri takšnih ocenah je vidno navedeno, da gre za oceno nepreverjene stranke.

S tem, da lahko trenutno svoja opažanja delijo le stranke, ki izdelek dejansko posedujejo, ste lahko prepričani, da so imele možnost realno oceniti prednosti in slabosti danega izdelka in vam tako podati iskreno mnenje o njegovi kakovosti.

Vsaka objavljena uporabniška ocena gre skozi naš postopek odobritve. Njen namen pa v nobenem primeru ni cenzura ali poskus prikrivanja negativnih lastnosti ali pomanjkljivosti ponujenega izdelka. Ravno nasprotno. Cilj je zagotoviti, da ocena vsebuje relevantno vrednotenje, ki je lahko koristno drugim strankam, da se odfiltrirajo informacije, ki ne prinašajo nobenega spoznanja o izdelku, oziroma da na spletni strani ne pride do objave lažnih ocen, ki bi naše stranke lahko zavedle. Lektorirajo se morebitne tipkarske ali slovnične napake. Če ocena ne vsebuje vulgarizmov, se nanaša na izdelek in ni v nasprotju z zakonom, je odobrena brez kakršnih koli sprememb.

Kaj naj ocena vsebuje?

Pri pisanju ocene je pomembno izhajati iz osebne izkušnje z izdelkom. To naj bo iskren in objektiven povzetek vaših izkušenj. Pomembno je, da vse bistveno navedete v kontekstu. V primeru, da z izdelkom niste zadovoljni ali vas je kaj razočaralo, je primerno, da to vključite v oceno. Po drugi strani pa je dobro biti objektiven in ne pozabiti navesti tudi pozitivnih lastnosti.

Ocena ni nujno, da je posebej dolga. Dobro je pomisliti na to, da ima nekaj relevantnih spoznanj večjo korist kot dolgo besedilo, ki ne vsebuje nobenih novih informacij ali osebnih opažanj. Popolnoma zadostuje nekaj vrstic, v katerih boste ocenili na primer za vas pomembne lastnosti izdelka, zorni kot, iz katerega ste izhajali pri pisanju, oziroma komentirali stopnjo izpolnitve vaših pričakovanj, zaradi katerih ste si izdelek priskrbeli. Pišite jedrnato in k stvari, osredotočite se na enoznačnost, razumljivost in vsebinsko vrednost vaše ocene.

Ocene ne pišite, če izdelka še nimate fizično pri sebi. Ni nujno, da izdelek podvržete dolgotrajnemu testiranju, koristna so kakršnakoli stvarna opažanja in vtisi o uporabi danega izdelka. Oceno mirno umestite v časovni okvir in pri pisanju druge opozorite na to, kako dolgo izdelek, ki ga ocenjujete, dejansko uporabljate.

Ne glede na to, ali boste kritizirali ali hvalili, ne pozabite, da vsaka ocena pomaga drugim ljudem pri tem, da si izberejo izdelek, ki bo ustrezal njihovim predstavam.

Kako napisati relevantno oceno?

  • izdelek ocenite z zvezdicami, navedite pozitivne in negativne lastnosti, idealno tudi komentar
  • pišite iskreno, resnično in k stvari
  • osredotočite se na enoznačnost, razumljivost in vsebinsko vrednost ocene
  • ocenjujte le izdelek, s katerim imate resnično izkušnjo
  • ne kopirajte ocen z drugih spletnih strani in se nanje ne sklicujte

Čemu se v oceni izogniti?

Če izdelek ne ustreza našim predstavam, smo nagnjeni k negativnosti. V tem primeru je dobro navesti vse pomanjkljivosti in izdelek podvreči konstruktivni kritiki, seveda vse v mejah spodobnosti. Namesto kletvic in vulgarnih primerjav se osredotočite na opis konkretnih pomanjkljivosti, ki vas motijo. Le tako bo ocena odobrena in bo lahko resnično pomagala drugim strankam.

Izogibajte se reševanju težav, ki niso povezane s kakovostjo izdelka. Pritožbe glede prevoznika, poškodbe pošiljke med prevozom oziroma manjkajoči del naročila bomo z vami rešili v okviru podpore strankam, na katero se lahko obrnete tudi v primeru reklamacije ali vprašanj o lastnostih in parametrih dobavljenega izdelka.

Kaj ne sodi v ocene?

  • izogibajte se vulgarizmom, pozivom k nasilju, osebnim napadom in rasizmu
  • ne pišite lažnih ocen z namenom zavajanja drugih strank ali podajanja neresničnih informacij
  • ne navajajte nobenih osebnih podatkov ali podatkov tretjih oseb, nedopustno je kršenje varstva zasebnosti
  • težave, ki niso neposredno povezane s kakovostjo izdelka
  • v oceno ne pišite vprašanj o izdelkih, za ta namen služi kontaktni obrazec
Akceptujeme karty VISA Akceptujeme karty Mastercard Akceptujeme karty Maestro Akceptujeme Google Pay Akceptujeme Apple Pay